30 aug 2013

E.R.V.A.R.I.N.G.

Zoeken naar werk is een beetje verdrinken.
Verdrinken in een lijst van eindeloze afwijzingen.
Positieve noten worden keihard afgeknald door de zin: 'we hebben jouw kandidatuur NIET kunnen weerhouden'.
Boem.

- alsof de spijt er van afdruipt. 

"Wij zijn ervan overtuigd dat u met uw kwaliteiten wel heel snel een job zult vinden." - ik wou deze job, meneer. Mijn kwaliteiten zijn als het ware op het lijf van uw bedrijf/organisatie/NGO geschreven. Hoe kan ik nu ooit in een ander bedrijf tewerkgesteld worden als ik gemaakt ben voor deze job? Gaat u me herkneden? 
Zinloos om tegen te sputteren.

E.R.V.A.R.I.N.G.

Je zou het woord als het ware kunnen zien als een complot. De afkorting R.V.A. sluipt er genadeloos in. Hoewel er niets van bemiddeling aan is. Gekweld door een onwrikbare R.I.N.G. Rondjes cirkelen. Telkens opnieuw terug bij af. Zo kom je niet eens aan de tenen van het genoemde woord. E.R.V.A.R.I.N.G. Zeg me eens hoe je dat doet?

Dit klinkt allemaal een beetje alsof ik verbitterd ben. Integendeel echter. Ik verwoord eventjes sommige van mijn gedachtegangen wanneer het even wat minder gaat. Maar eigenlijk heb ik al enkele fantastische 'ervaringen' achter de rug. Geweldige gesprekken, lieve afwijzingsmails, maar vooral nieuwe leerrijke inzichten. En zo lang ben ik nu ook nog niet aan het zoeken ...

Hup naar sollicitatie #1557874887.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten