6 jan 2014

Ode aan 'het fondsengewerf'

Na meer dan drie maanden geproefd te hebben van het 'fondsengewerf' ga ik een nieuw avontuur te lijf in de Berlaarse gangen. Dit doe ik echter niet na eerst een deftig woordje geschreven te hebben over deze toch wel heel aparte, maar ongetwijfeld onvergetelijke job ...

Oxfam-Solidariteit is al een hele poos een organisatie waarin ik mezelve terugvind. Dat mijn eerste jobuitspatting er eentje zou zijn bijna volledig in teken van deze ngo: halleluja, nooit durven denken.

Eén à twee dagen in de week stond ik op straten, markten, pleinen en ander Vlaams gebied de liefde voor 'mijn' ngo te verkondigen - bijna een balkonscène of zelfs een ongekunstelde serenade.

En eens en voor allen: JA fondsenwervers worden betaald voor hun job. JA zij verdienen het om net als elke werkende mens een eerlijk loon te krijgen. JA face-to-face fondsenwerving blijkt en blijft een van de beste manieren om structurele én duurzame steun te voorzien aan ngo's. JA het is nog niet te laat, rep je naar een van onze fondsenwervers!

Weer en wind
Boze blikken
Vriendelijke verwensingen
Tijdloze passanten
Het vingertje dat van 'nee' gebaart
Uitwegzoekende uitvluchten

Julia was toch iets liever voor haar Romeo? Of vergis ik me daar? 

Maar ook gratis wafels
Warme woorden
Trotse mensen
Oxfam ... de wereldwinkel? - nee Oxfam-Solidariteit ... wij zijn niet van de wereldwinkel! 
Welkom in de 'Oxfamily' 
Hoe woorden wonden helen

Realistische idealisten. Dat zijn het. Die fondsenwervers. En dat ze gelijk hebben. Een broodnodig ras.
Mijn ode gaat integraal uit naar dé fondsenwervers van 'ONG Conseil'.

Dank jullie wel voor de mooie tijd. Zowel voor het werven, het rekruteren, als het administratieve luik - en français begot! 

Hasta la vista ...



Mooiste uitvlucht: sorry, ik kan niet zo goed spreken, heb net op mijn lip gebeten ... 
Meeste 'sepa'tjes' op een dag: 6 
Leukste moment: jongleren tijdens/ tussen het werven door 
Stad om fier op te zijn: Gent, zowat iedereen bleek daar al lid te zijn van OS ... of was dat maar een uitvlucht? 
Plaats met meeste werfcharmes: Halle, maar ook wel Gent 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten