5 jan 2011

Zinnigheid

Ik zou graag iets schrijven. Maar ik word bijna horendol van het geraas van politicologische termen door mijn hoofd. Na een dag vol 'De kleermakers en de keizer', kan ik met moeite nog iets fijnzinnigs neerpennen.
Misschien moet ik een gedichtje opdragen aan ene heer Carl Devos. De man die me met deze 'kloeferd' opzadelde. Uiteraard geef ik toe dat er wel wat zinnigs in het boek staat. Maar of die zinnigheid ook uit mijn pen zal rollen wanneer ik woensdag 19 januari zit te staren met slaperige ogen naar het blad dat voor me ligt ... laat het ons hopen. Amen.

Vanmiddag heel even buiten geweest. Klinkt een beetje gek, niet waar? Maar het kluizenaarsbestaan van een student heeft meer nadelen dan voordelen. Met moeite kom ik nog toe aan mijn dagelijkse portie 'frisse' - wat ik soms betwijfel hier in Gent - buitenlucht. Deze middag scheen het zonnetje heerlijk op m'n rug. Jammer genoeg zorgt een hardnekkige verkoudheid/griepje ervoor dat ik enkel die zon trotseerde om een 'vastzittendehoest' siroop te gaan halen bij de apotheker. Laat ons hopen dat ik snel het -excuseer me voor de uitdrukking - vastzittende slijm uit mijn strot kan krijgen, zodat ik opnieuw een adrenalinestoot krijg die ik ten volle kan richten op mijn cursussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten