11 apr 2015

26 en volgewassen

Hiephiep hoera ...

Vandaag is het de NMBS die m'n beide voeten met veel geweld op de grond laat neerploffen. Vanaf vandaag ben ik jongere af - help? Geen GO-passen meer. Geen goedkope Campuskaarten meer - reizen naar het mooie Gentse zal vanaf nu een flink pak duurder worden. Burgemeester Termont: doe eens gek, en laat oud-studenten tegen een prikje treinen naar Gent. Vanaf nu: de volle pot. Of een railpass. Feest.

Hiephiep hoera ...

Dat draadje richting tram 3 begint te spannen. Grappig. Mijn 18de verjaardag lijkt nog na te zinderen in mijn hoofd. Of was het mijn prĂ©-verjaardagsfeest van afgelopen vrijdag? Enfin, ik begin dingen door elkaar te slaan - misschien was het door de houtkorf? Ook op mijn 18de verjaardag speelde die de hoofdrol. Je merkt het: verschijnselen die enkel bij volgewassen mensen opduiken.

Hiephiep hoera ...

Met groot jolijt kan ik jullie aankondigen: naast drie sisters, heb ik nu ook een Brother. Hij kleurt mijn groene bureautje. Zelf ben ik zo gek om plotsklaps de winkel binnen te stappen en huiswaarts te keren met een doos zo groot dat ik er zelf in kan. Bijna had ik het overwogen om 'mijn Brother' op mijn fiets naar huis te dragen, ware het niet dat er een goede ziel zijn auto tot voor de winkeldeur sleepte. Uren hebben we ondertussen al samen versleten. Een vlagjeslijn, twee rokjes en wat verstelwerk later kan ik opgelucht adem halen: de klik is wederzijds.

Hiephiep hoera ...

Mijn hoofd, armen en nek zijn deze week al flink verbrand. Je denkt dan: na zoveel jaar, kan mijn vel wel tegen een stootje. Niets van. Smeren blijft de boodschap - rimpels proberen krampachtig door te breken, maar ik geef ze geen kans. Platstrijken die handel!

Hiephiep hoera ...

Mijn hoofd blijkt ook vandaag nog steeds hetzelfde: lichte chaos en een creatieve geest die niet te temmen valt.


Fioew. Opgelucht ademhalen. Het is slechts een voorgevoel. 26 is lang zo slecht nog niet. Misschien brengt het me dit jaar wel naar ongeziene avonturen. Wie weet.



De periode van 'halfgewassendheid' kan ik nu achter mij laten.

26 en volgewassen.

1 opmerking: