5 okt 2015

RecyKleer

Ochtend na ochtend trotseer je de kleerkast. Wetende dat je handen opnieuw dat ene lievelingsjurkje zullen aanwijzen als outfit van de dag. Helaas. Soms wordt net dat ene jurkje/rokje/truitje versleten of te groot, misschien wel te klein.

Ondanks de stapels kleren die zich ernaast ophopen, blijft het patroontje/kleurtje/modelletje je boeien. Hartverscheurend is het om die outfit naar de kringwinkel te brengen - dat doe ik dan ook lekker niet.

Wat dan wel?
RecyKleren, meneer en mevrouw. 
Recy - wat?
Kleren. Met de K van Kringloop. 

Oud wordt weder Nieuw. 

Sinds de naaimachine in mijn leven kwam, komt mijn oude kledij van onder het stof.

Van bloemenkleedje tot T-shirt - haarband - ...
Een journalistiek onderonsje aan zee - alweer zo'n zeven jaar geleden - zorgde ervoor dat dit kleedje mijn kleerkast mocht verrijken. Bijna wekelijks kwam het tevoorschijn. Het was niet meer weg te slaan uit mijn garderobe - het maakte zelfs negen maanden lang deel uit van mijn ecotripping-rugzak. Ondertussen lag het al zo'n anderhalf jaar 'te vergelen' in dé kleerkast. Het was iets te groot geworden, en hier en daar was het 'slijt' té duidelijk zichtbaar.

Dus vandaag deed ik dit:

Het bloemenkleedje in betere tijden
Los T-shirtje
Hippiehaarband


Mijn eerste 'trouw'kleedje gepimpt
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben niet 'meermaals getrouwd geweest'. Trouwen is niet zo aan mij besteed. Dit blauwe kleedje kocht ik om voor de allereerste keer een trouwfeest bij te wonen. Opnieuw: tot slijtens toe gedragen met gaatjes tot gevolg.Tijd voor een 'pimp'sessie.

Het 'normale' blauwe kleedje 

Kleedje met een (tweedehands) kleurrijk bloemenstofje

Daarnaast heb ik al heel wat jongleerballetjes,vlaggetjes en rokjes gemaakt van stofjes die ik in de kringwinkel 'toevallig tegen het lijf liep'.

Een bonte mengeling jongleerballetjes


Ren, huppel, spring, naar je kleerkast en RecyKleer. Of geef mij een seintje.  Ik hou wel van enkele creatieve uitdagingen ...

Wordt vervolgd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten