21 mei 2012

Ik sloddervos.

Ik sloddervos - zoals in: jij sloddervost, wij sloddervossen ... Maar hier gaat het vrij duidelijk om 'ik'. Niet om mijn egoïstisch trekje in het licht te zetten, wel om mezelf niet langer te doen geloven in 'de propere vos' in me. Hier bedoel ik niet enkel het zichtbare - al zal dat zeker ook een rol spelen (terwijl ik hier lustig zit te typen, heb ik net trouwens verschillende confituurvlekken ontdekt op mijn net gewassen rokje. Bummer.). Ik betrap mezelf voortdurend op het feit dat er onmogelijk veel 'todo-lijstjes' rondzwerven in mijn hoofd. Want hey, ik ben student - het bewijs is hier naast mij zichtbaar op mijn bureau. Een ogenschijnlijke hoop wegwerppapier, die doorgaat voor mijn cursus. En als student ben je vrij, heb je veel tijd, ben je nog jong, kan je de wereld aan en blablabla.

Het wordt tijd dat ik student-af ben, denk ik. Ik wil blijven steken in de fase tussen het student-zijn en het burgerlijke leventje van de serieuze werkmens - ook al zit ik nog niet in die fase, je weet wel, ik krijg toch stilletjes aan die drang naar meer. Ik geef mezelf een jaar. Een jaar lang om enkele van mijn dromen te vervullen. Grotere en kleinere projecten zitten in dat hoofd van me. Ik wil de wereld zien. Niet zomaar reizen om te reizen, wel met een doel. En die doelen krijgen stilaan vorm. Maar dus, die ordening, daar moet nog een beetje aan gewerkt worden - lopen is voor mij voorlopig het ideale 'ordeningsmoment'. Het blijkt de perfecte manier om anderhalf uur met mezelf in debat te gaan. Je moet me dan best niet te hard gadeslaan. Mijn gezichtsuitdrukkingen zullen misschien te veel verraden. 


Zoals, lang geleden, vermeld: mijn lijstje van dingendieikvoormijnvijfentwintigstewildoen krijgt stilaan vorm. Ik verklap niet alles, maar enkele voorproefjes wil ik jullie niet onthouden


Ik wil graag: 

- de marathon van mijn leven lopen in minder dan vier uurtjes. 
- als freelancejournalist mijn boterham verdienen, al is het maar voor eventjes. 
- een fietstripje maken buiten België met de tent, de slaapzak en andere noodzakelijke benodigdheden. 
- een trektocht maken in een land als Nepal, of in een ander Aziatisch land. 
- een nieuwe sport ontdekken. Surfen, yoga, rugby ... laat maar komen. 
- de Borinage bezoeken. 
- zelf lasagne maken - ik ben niet zo een kooktalent, moet je weten. 
- een boek schrijven. 
- ... 

Ambitieus zeg je? Nee hoor. Dan zou je de rest van mijn lijstje moeten zien. Ik heb wel een klein vermoeden dat 25 jaar dichterbij is dan gedacht. Maar goed, de lat hoog leggen, wordt me wel eens gezegd.

Bij deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten