28 dec 2011

Cadeautjes zijn er ... om te houden

Cadeautjes. Ik doe er niet aan mee. Nee.
Of toch niet in de traditionele zin. Geven.
Ik wil ze gewoon kopen. En houden. Heel hard houden.

Oke, toegegeven, ik heb een egoïstisch trekje. Of misschien wel meerdere.
Eigenlijk zou ik beter hele lelijke cadeautjes kopen. Zo van die scharminkels die je achteraf te koop aanbiedt op eBay en waar dan nog geen kat naar kraait. Ja, dat zijn toekomstplannen.

Maar nu zit ik er dus mee. Hoe moeilijk is het toch. Een beetje afstand doen van mijn eigen goede cadeautjessmaak -kuch kuch. Heb vanavond een van die aankopen op mijn oren gezet. Kwestie van het gevoel toch gehad te hebben. Snap je?

Ik ga er gewoon een papiertje bijsteken:


"Lieverds, ik apprecieer het ten zeerste dat jullie dit cadeautje met volle goesting aannemen. Zeer zeker. Toch wil ik met enige aandrang vragen: mocht er ook maar één opmerking zijn, één kleine steek los, één scheurtje, één 'waterookkanfoutgaanbijeencadeautje' ... aarzel niet het me te melden. Gewoon: een retourtje naar de gever. Ik zal dit met enige verwondering vaststellen en uit voorzorg het geschenkje zelf bijhouden. Om zo geen ongenoegen te scheppen. Mijn beste wensen."



Not done, hoor ik jullie luidop kwaken. Pech gehad.
2012 wordt een toppertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten