4 nov 2010

Ochtendlijk looptochtje

Net een ochtendlijke looptocht achter de rug. Drie jaar lang was ik jaloers op kotstudenten die zomaar hun deur uitstapten om Gent al lopend te ontdekken. Gewoon al het idee om in een stad als deze te mogen lopen, leek me geweldig. En nu ik ook effectief met mijn looppassen door de straten dwaal, lijkt Gent plots nog veel meer in petto te hebben.

Van het Muinkpark tot het Zuidpark. Van het Van Eyck zwembad tot vlak naast de afrit van de E17 en aan de Visserij. Een route waar ik niets anders kan dan mijn ogen opentrekken. Vandaag ontdekte ik het Van Daal huis, gebouwd in 1908, Met uitzicht op de Leie. Ook de woonboten geven een ander gezicht aan Gent. Overwoekerde brievenbussen geven aan waar de ene boot eindigt en de andere begint. Hier en daar nog overblijfselen van 'een poging tot het bijhouden van een tuintje'. Toch valt het vooral op dat de meeste boten slecht, tot niet onderhouden zijn. Mijn journalistenneus ruikt een mooie reportage, maar dan besef ik dat ik me nu misschien beter bezig hou met de internationale politieke curiositeiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten