30 nov 2010

Ontplofte sneeuwbal

Een winterjas zoeken, is niet meteen de bezigheid waar ik buitengewoon opgewonden van word. Gisteren ging ik voor de eerste keer vol goede moed op 'winterjasjacht'. Aangezien de temperaturen op dit moment al flink aan het kelderen zijn, moest het dus een lekker warme, toch mooie jas worden.
Blijkbaar lagen mijn eisen iets te hoog... De eerste mooie jas die ik vond, bestond uit niets meer dan een dun lapje stof. Een geweldige kap, maar daar ben ik uiteraard niets mee als al de rest het koud heeft. Het volgende exemplaar zag er heel leuk uit, tot ik me er in wurmde. Een lekker warm wollaagje vanbinnen, maar vanbuiten zag ik er uit als een ontplofte sneeuwbal, om het met een krachtige vergelijking te zeggen. Daarna gaf ik het op. Morgen waag ik me aan een nieuwe poging.

Gek hoe Gent zoveel verschillende gezichten heeft. De stad is op dit moment bedekt met een dun sneeuwlaagje en het geeft meteen een ander beeld. Met uiterste waakzaamheid zie je elke voetganger, elke fietser en elke autobestuurder zich een weg banen over de met ijzel bedekte weg. Zelf durfde ik vanmorgen mijn fiets niet uit te laten. Het leek me een te riskante onderneming.

Morgen zou de gevoelstemperatuur wel eens tot - 20 graden durven zakken volgens een betrouwbare bron. Het liefst van al zou ik me dan willen opsluiten op mijn kot, weggedoken in mijn zetel met een warm dekentje rond mij en een heerlijk kopje thee. Jammer genoeg moet ik mijn kot uit om een paper in te dienen en om even van de les te genieten. Hoera.

Morgen ga ik trouwens nog eens genieten van het uitzicht van op de tiende verdieping van het Ateveldegebouw op de Kantienberg. Een echte aanrader als je houdt van hoogtes en spectaculaire Gent-beelden.

Slaapzacht koude tenen van me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten