26 feb 2010

Mengelmoes

Blij als een klein kind liep ik daarnet de Witte Lotus binnen.
De Witte Lotus?

Het zwembad op de hoek. Na vier weken en vijf dagen is het eindelijk gelukt om een frisse duik te nemen. Een verademing na vier dagen hard labeur. Deze week vlogen de opdrachten me om de oren. Van Amerikaanse hiphop artiest Sub-Z naar hamambezittende numeroloog Rebien tot de medewerkers van het Rode Kruis. Verschillende werelden komen in mijn artikels samen. Of toch in de krant. En WeekendVibes komt er nog aan. Maar ik heb echt genoten van de voorbije gesprekken. Ook in de taxi's kom ik steeds weer in een nieuwe omgeving terecht. Taxi Romeo, taxi Haron, taxi Zinnia en taxi Ulster kennen geen geheimen meer voor mij.

Een regelrechte writer's block overvalt me hier. Laten we het houden bij een vermoeidheidsprik.

2 opmerkingen:

  1. De Witte Lotus, maar meiske toch.
    Ik, de buurman van Elien, heb min of meer de helft van mijn wakkere uren gedurende mijn pubertijd door gebracht op het tennisveld, of in en rond het zwembad van de Witte Lotus. Ik heb er zwemtraining gedaan, trouwens als je er ooit bent als de sportzwemmers aan het trainen zijn en er staat aan de kant een magere Chineesachtige man met een sik die luistert naar de naam Marcel die trainer is, doe hem de groeten van mij Karel. Ik heb er gitaar leren spelen. Ik heb er heel veel uren gezet die ik officieel op school doorbracht. Doe het zwembad de groeten van mij. En Elien ook.

    Karel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Karel,

    Ondertussen had ik inderdaad al vernomen dat je de buurman van Elien bent. Leuk dat je mijn blog volgt.
    Toen ik daar de eerste keer in de Witte Lotus kwam, was het net zwemtraining, ik heb toen geen man met een sikje gezien. Maar de volgende keer zal ik er zeker op letten! Voor jou moet het wel leuk zijn om via Elien en andere blogs opnieuw wat te horen van het land waar je zoveel jaren gewoond hebt. Ik zal mijn best doen om op tijd en stond mijn kijk op Suriname hier te posten.

    Groetjes
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen